Pendaftaran UPSR tahun hadapan.


Sebagai setiausaha peperiksaan UPSR sekolah, Ada kerja yang mesti dilakukan sekarang ni iaitu mendaftarkan calon-calon UPSR untuk tahun hadapan 2010. Ya untuk tahun hadapan. Sebelum ini pendaftaran dilakukan pada awal tahun peperiksaan tersebut antara bulan 2 atau 3. Dan pula pendaftaran kali ini adalah secara online. Pada dasarnya mudah tapi nak upload lambatlah pulak. Ni nak cerita sikit bagaimana nak daftar calon UPSR ni.
1. Pergi kat kelas suruh murid bawak surat beranak esok. Kadang-kadang 3 minggu baru dapat
2. Pergi postostat borang pendaftaran mengikut bilangan murid.
3. Masuk semula dalam kelas edarkan borang dan siapkan hari ini jugak. Tolong murid yang tak tahu mengeja mendaftar dalam borang
4. Minta murid pastikan bahawa segala maklumat dalam borang adalah betul. Masih ada yang silap sebab ambil lewa arahan guru.
5. Daftarkan dalam online. Internet lembab, dulu 1/2 jam boleh siap tapi sekarang 2 jam belum tentu dengan paparan masalah teknikal. Arrgh bosan.
Bukan nak mengambil simpati tapi sekadar nak bercerita. Itulah asam garam jadik setiausaha peperiksaan UPSR sekolah. Nak bersungut lagi ke Joe, 4 tahun dah buat kerja ni. Ha ha ha.
Yang penting, kerja mesti disiapkan sebelum tarikh akhir. Bila? 30 September 2009. La lambat lagi.

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Pendaftaran UPSR tahun hadapan."